[O2] Problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa po modyfikacj

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adrian ADT
    Classic
    • 2010
    • 2

    [O2] Problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa po modyfikacj

    zielony49, a kto powiedział żebys kupował w serwisie

    tu kolega z forum sprzedaje http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ighlight=zamek

    miałem brać od niego bo mi coś centralka świruje ale wstrzymałem sie do diagnozy chłopaków z warszawy na ul. Syreny zobaczymy co powiedzą
    Chiptuning Diagnostyka Hamownia Podwoziowa Naprawa ECU

    510-664-724
    www.adt-tuning.pl
  • konfuzz
    Classic
    • 2008
    • 15

    #2
    [O2] Problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa po modyfikacj

    Witam - czy Szanowni Forumowicze spotkali się z przypadkiem problemów z wydajnością wysokociśnieniowej pompy paliwowej w Octavii II RS 2.0. TFSI? Czy w ogóle komuś coś wiadomo na temat awaryjności tego urządzenia?

    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      z tego co pamiętam to na forum są chyba dwie takie i chyba żadna nie jest modyfikowana...
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • AndiT
        Rider
        • 2008
        • 332

        #4
        Z tego co wiem moga pojawic sie problemy. Zobacz na linka, ktorego Ci zamieszczam, co prawda do VW Golf klubu, aczkolwiek silnik TFSI.


        Jakos dziwnie sie nie wyswietla sie watek.
        Wejdz zatem na: Forum Strona Główna -> Kultowy Golf i tam wybierz temat "Popychacz pompy paliwa w TFSI"

        Jakbys mial problemy to tu zamieszcze kilka info:

        "Radzę regularnie przy każdym przeglądzie sprawdzać popychacz pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Dzisiaj po zdjęciu pompy przy przebiegu 70 tys. km popychacz wyglądał mniej więcej tak" ( tu bylo zdjecie popychacza wygladajego dosc nieciekawie).
        "Skutkiem powyższego do wymiany jest wałek (wytarta krzywka) i pompa paliwa (wytarty trzpień). Myślałem, że problem dotyczy tylko wersji GTI USA z silnikiem BPY, jednak zdarza się to również w Europie (ja mam AXX). Generalnie najbardziej narażone są silniki z wałkiem 06F109101A ale problemy zdarzają się też w wersji B (przy czym wersja A występuje praktycznie w każdym roczniku).
        Na przyszłość przy każdym przeglądzie warto więc zmieniać popychacz (06D109309C). Kosztuje tylko 80 zł a może zaoszczędzić pieniądze na wymianę pompy paliwa. Jeżeli ktoś ma wersję wałka A to prędzej czy póżniej krzywka sie wytrze (na to nie ma rozwiązania, może warto odejść od oleju Castrol, z którego korzystałem i na pewno nie pomógł).
        Wałki A występują nawet w silnikach z 2007 roku, więc istnieje ryzyko, że w BWA też można spotkać taki wałek. Jednak nawet przy wałkach B wycierały się popychacze, więc dla świętego spokoju warto je zmienić.
        Sam popychacz jest łatwy do wymiany - wiąże się ze spuszczeniem ciśnienia w pompie i odkręceniem 3 śrub. Samodzielnie w zasadzie nie określisz jednak jaki masz wałek - tutuj trzeba już trochę więcej rzeczy powykręcać z prawej strony przy pokrywie zaworów.
        Objawy to odcinanie paliwa przy całkowicie otwartej przepustnicy przy 4.000-5.000 obrotach (nie można ich przeoczyć bo nagle tracisz ciąg i szarpie silnikiem).

        Koszt części po takiej awarii to 2.300 PLN (pompa, wałek, popychacz) + robocizna. VW zdecydował się pokryć koszty części (samochód już po gwarancji).

        ...W poniższym linku jest biuletyn techniczny w sprawie popychaczy (ostatnie 4 strony, warto go wydrukować i zabrać do dealera):



        Do wymiany jest popychacz (na wersję C), wałek (wersja B) i pompa paliwa (jest dostępna teraz tylko jedna wersja, o ile dobrze pamiętam to H). Na 3 zdjęciu jest właśnie końcówka pompy paliwa. Gdyby okazło się najgorsze i do wymiany byłaby pompa paliwa, i jednocześnie VW nie chciałby pokryć kosztów, to warto od razu zmienić na pompę paliwa z S3 (nie wiem jaka jest różnica w cenie).

        Przerażający jest poniższy link, który pokazuje co mogą zrobić odłamki popychacza z głowicą i tłokami:


        Ponadto, gdyby trzeba było zmieniać wałek to dodatkowo trzeba zamawiać:
        5 x 06D109281D countersunk multi-point socket head bolt
        $2.78 x 5 = $13.901
        1 x 038103085C intake shaft seal (timing belt side)
        $8.83
        1 x 06B103113C locking cover 26mm (timing belt side)
        $3.48
        1 x D154103A1 100g tube of really expensive sealant
        $97.40
        1 x 06F103483D valve cover gasket
        $15.48
        1 x 06D103121B cam adjuster cover gasket
        $13.50




        Koniec cytatow.

        Mam nadzieje ze pomoglem.
        M47N2

        Komentarz

        • konfuzz
          Classic
          • 2008
          • 15

          #5
          Witam,

          Wielkie dzięki za wyczerpujący opis tematu. Więcej info będę miał po pon wizycie w ASO. Objawy są dokładnie takie jak je opisałeś - odcinanie paliwa przy całkowicie otwartej przepustnicy przy 4.000-5.000 obrotach (nie można ich przeoczyć bo nagle tracisz ciąg i szarpie silnikiem).

          Wielkie dzięki i pozdrawiam.

          Komentarz

          • Szakal_84
            Ambiente
            • 2014
            • 176
            • Subaru
            • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

            #6
            Witam mam po modyfikacji i pompa w zbiorniku zaczęła głośniej pracować, zrobione jakieś 17 tys. Czy możliwe że ta pompa siada bo nie wydała ta pompa wysokiego cisnienia
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

            Komentarz

            • EŁ
              L&K
              • 2004
              • 1168
              • Octavia III (5E3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #7
              ale co ma nie wydalać? masz co prawda słabszą pompę niż pózniejsze CCZ ale na sam program raczej wystarcza, jesli pilnowaleś terminowych wymian popychacza to raczej z pompa wysokiego cisnienia nic sie nie powinno dziać....i to raczej by autko szarpało itp. Może poprostu siada pompa w zbiorniku :wink:

              Komentarz

              Pracuję...